Dotacje dla mikro i małego przedsiębiorcy prowadzących działalność w określonych branżach na podstawie rozporządzenia od 28 lutego 2021 r. - nabór wniosków

Print Drukuj
Dotacje dla mikro i małego przedsiębiorcy  prowadzących działalność w określonych branżach na podstawie rozporządzenia od 28 lutego 2021 r. - nabór wniosków
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zielonej Górze
ogłasza nabór wniosków od 28 lutego 2021 r. do 31 maja 2021 r. na
 
DOTACJE DLA MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW 
 
o której mowa w rozdziale 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 371),
z uwzględnieniem przepisów art. 15 zze4 ustawy z dnia 9 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy
o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.
(Dz. U. 2020 poz. 1842, z późn. zm.) - ustawa reguluje kwestie dotyczące dotacji, które nie zostały ujęte w rozporządzeniu.
 
Wnioski należy składać  wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl (kod PSZ-DBKDG) po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.

Wnioski złożone bez wymaganego podpisu nie będą podlegały procedurze rozpatrzenia.
Złożone  wnioski  zostaną rozpatrzone pod kątem formalnym i merytorycznym.
Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy praca.gov.pl,  niewłaściwie przesłane
lub uszkodzone pliki. 
 
Szczegółowe  informacje  można uzyskać pod numerem telefonu:
(68) 45 65 677, (68) 38 50 760 w godz. od 9.00 do 13.00
 
Wnioski na dotację mogą składać przedsiębiorcy, którzy:
  1. na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną określonymi kodami Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 jako rodzaj przeważającej działalności*,
  2. przychód z ich działalności uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu 2020 r. lub we wrześniu 2020 r.;  
  3. nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r. oraz w dniu składania wniosku,  
  4. nie naruszyli ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.  
Lista przeważających kodów PKD kwalifikujących się do ubiegania się o dotację znajduje się
w załączniku poniżej.


Przedsiębiorcy, którzy złożyli wnioski o dotację (kod PSZ-DBDG) w poprzednim naborze od 19 grudnia 2020 do 31 stycznia 2021 r. również mogą złożyć wnioski w ramach niniejszego naboru.
Dotacja udzielana na podstawie Rozporządzenia RM (kod PSZ-DBKDG) może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz:
  • w odniesieniu do kodów 47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z łączna liczba dotacji
    z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 2.
  • dla pozostałych kodów wymienionych w rozdziale 3 rozporządzenia łączna liczba dotacji
    z obydwu rozporządzeń, jaka może być przyznana wynosi 3.

W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc,
w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku
o kolejną dotację
. Przykładowo, przedsiębiorca złożył wniosek w marcu (wskazując luty jako miesiąc,
w którym nastąpił spadek przychodów), który został zaakceptowany i dotacja została wypłacona. Nie może on złożyć drugiego wniosku w marcu, ponieważ wniosek dotyczyłby tego samego miesiąca,
w którym nastąpił spadek przychodów czyli lutego. Przedsiębiorca może natomiast złożyć kolejny wniosek o dotację w kwietniu, o ile nie wyczerpał już przysługującego mu limitu liczby dotacji. Wówczas we wniosku wskaże marzec jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów.



UWAGA: Jak dołączyć dokument w sprawie
W celu usprawnienia kontaktów z PUP w Zielonej Górze dla przedsiębiorców, którzy złożyli wnioski
o wsparcie w ramach Tarczy Branżowej 7.0 i chcą przesłać dodatkowe informacje i wyjaśnienia dotyczące złożonego wniosku, załączamy instrukcję jak dołączyć dokument lub wnioskować
o anulowanie wcześniej złożonego wniosku
  1. Zaloguj się na Praca.gov.pl 
  2. Wybierz: „Dokumenty wysłane" 
  3. Zaznacz wniosek, którego dotyczą zmiany 
  4. Wybierz: „Kontynuuj korespondencję" 
  5. Wybierz: „Pismo w sprawie" 
  6. W pkt 4 wpisz treść pisma, które chcesz przesłać do Urzędu 
  7. Istnieje możliwość dołączenia załączników. Maksymalny rozmiar załącznika to 4MB 
  8. Przygotowany dokument należy podpisać profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym. 
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu