Dotacje dla mikro i małego przedsiębiorcy prowadzących działalność w określonych branżach na podstawie rozporządzenia od 28 lutego 2021 r. - nabór wniosków

Print Drukuj
Dotacje dla mikro i małego przedsiębiorcy  prowadzących działalność w określonych branżach na podstawie rozporządzenia od 28 lutego 2021 r. - nabór wniosków
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zielonej Górze
ogłasza nabór wniosków od 28 lutego 2021 r. do 31 maja 2021 r. na
 
DOTACJE DLA MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW 
 
o której mowa w rozdziale 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 371),
z uwzględnieniem przepisów art. 15 zze4 ustawy z dnia 9 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy
o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.
(Dz. U. 2020 poz. 1842, z późn. zm.) - ustawa reguluje kwestie dotyczące dotacji, które nie zostały ujęte w rozporządzeniu.
 
Wnioski należy składać  wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl (kod PSZ-DBKDG) po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.

Wnioski złożone bez wymaganego podpisu nie będą podlegały procedurze rozpatrzenia.
Złożone  wnioski  zostaną rozpatrzone pod kątem formalnym i merytorycznym.
Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy praca.gov.pl,  niewłaściwie przesłane
lub uszkodzone pliki. 
 
Szczegółowe  informacje  można uzyskać pod numerem telefonu:
(68) 45 65 677, (68) 38 50 760 w godz. od 9.00 do 13.00
 
Wnioski na dotację mogą składać przedsiębiorcy, którzy:
  1. na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną określonymi kodami Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 jako rodzaj przeważającej działalności*,
  2. przychód z ich działalności uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu 2020 r. lub we wrześniu 2020 r.;  
  3. nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r. oraz w dniu składania wniosku,  
  4. nie naruszyli ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.  
Lista przeważających kodów PKD kwalifikujących się do ubiegania się o dotację znajduje się
w załączniku poniżej.


Przedsiębiorcy, którzy złożyli wnioski o dotację (kod PSZ-DBDG) w poprzednim naborze od 19 grudnia 2020 do 31 stycznia 2021 r. również mogą złożyć wnioski w ramach niniejszego naboru.
Dotacja udzielana na podstawie Rozporządzenia RM (kod PSZ-DBKDG) może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz:
  • w odniesieniu do kodów 47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z łączna liczba dotacji
    z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 2.
  • dla pozostałych kodów wymienionych w rozdziale 3 rozporządzenia łączna liczba dotacji
    z obydwu rozporządzeń, jaka może być przyznana wynosi 3.

W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc,
w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku
o kolejną dotację
. Przykładowo, przedsiębiorca złożył wniosek w marcu (wskazując luty jako miesiąc,
w którym nastąpił spadek przychodów), który został zaakceptowany i dotacja została wypłacona. Nie może on złożyć drugiego wniosku w marcu, ponieważ wniosek dotyczyłby tego samego miesiąca,
w którym nastąpił spadek przychodów czyli lutego. Przedsiębiorca może natomiast złożyć kolejny wniosek o dotację w kwietniu, o ile nie wyczerpał już przysługującego mu limitu liczby dotacji. Wówczas we wniosku wskaże marzec jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów.



UWAGA: Jak dołączyć dokument w sprawie
W celu usprawnienia kontaktów z PUP w Zielonej Górze dla przedsiębiorców, którzy złożyli wnioski
o wsparcie w ramach Tarczy Branżowej 7.0 i chcą przesłać dodatkowe informacje i wyjaśnienia dotyczące złożonego wniosku, załączamy instrukcję jak dołączyć dokument lub wnioskować
o anulowanie wcześniej złożonego wniosku
  1. Zaloguj się na Praca.gov.pl 
  2. Wybierz: „Dokumenty wysłane" 
  3. Zaznacz wniosek, którego dotyczą zmiany 
  4. Wybierz: „Kontynuuj korespondencję" 
  5. Wybierz: „Pismo w sprawie" 
  6. W pkt 4 wpisz treść pisma, które chcesz przesłać do Urzędu 
  7. Istnieje możliwość dołączenia załączników. Maksymalny rozmiar załącznika to 4MB 
  8. Przygotowany dokument należy podpisać profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym. 
 

Załączniki

Umowa dotacji
Umowa dotacji.pdf 220 KB
Zasady udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż na podstawie rozporządzenia.
Zasady udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż na podstawie rozporządzenia..pdf 287 KB
Pełnomocnictwo - dotacja na pokrycie bieżących kosztów działalności mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy 26.02.2021
Pełnomocnictwo - dotacja na pokrycie bieżących kosztów działalności mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy 26.02.2021.doc 29 KB
kody_pkd_tarcza branżowa od 01.02.2021
kody_pkd_tarcza branżowa od 01.02.2021.pdf 198 KB
15zze4_zal_nr_1_form_informacji_przedst_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_COVID-19
15zze4_zal_nr_1_form_informacji_przedst_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_COVID-19.xlsx 30 KB
Informacje o publikacji dokumentu