Organizacja robót publicznych - Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy

Organizacja robót publicznych

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje, że 18 kwietnia 2025 r. wstrzymuje nabór wniosków na realizację:

  • prac interwencyjnych,
  • robót publicznych,
  • zatrudnienia wspieranego,
  • staży,
  • refundacji kosztów doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy,
  • dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej,
  • zwrotu kosztów dojazdu/ zakwaterowania,
  • zwrotu kosztów opieki nad dzieckiem,
  • postępowania nostryfikacyjnego lub w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie.

Dzień 18.04.2025 r. jest ostatnim dniem przyjmowania wniosków!

Wstrzymanie naboru wniosków jest konieczne w związku ze zmianą obowiązujących przepisów i wejściem w życie nowej Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Zapraszamy do składania wniosków po ponownym ogłoszeniu naborów.

______________________________________________________________________________________________

Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje, iż z dniem 07 stycznia 2025 roku rozpoczyna nabór wniosków o skierowanie bezrobotnego(ych) do wykonywania pracy w ramach  robót publicznych.

Organizatorami robót publicznych mogą być:

  • gminy,
  • organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej,
  • spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.

W 2025 roku na roboty publiczne w pierwszej kolejności kierowane będą osoby:

  • powyżej 50 roku życia,
  • długotrwale bezrobotne.

Termin składania wniosków: od 07 stycznia 2025r. do wyczerpania limitu miejsc!

Szczegółowe informacje, odbiór druków i składanie wniosków:
Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy, ul. Toruńska 147,
pokój 108, I pietro,
tel. (52) 36 04 356.
 

Wnioski należy składać osobiście - pozostawiając je w przeznaczonej do tego zamkniętej skrzynce podawczej znajdującej się przy wejściu głównym lub na stanowisku informacji na sali obsługi.

1. Zasady ubiegania się o organizację robót publicznych:

Rozporzadzenie MPiPS w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne
Rozporządzenie Rady Ministra w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie

2. Dokumenty potrzebne przy ubieganiu się o organizację robót publicznych:

Wniosek o skierowanie bezrobotnych do wykonywania robót publicznych dla jednostek będących beneficjentami pomocy publicznej
Wniosek o skierowanie bezrobotnych do wykonywania robót publicznych dla jednostek nie będących beneficjentami pomocy publicznej
Oświadczenie pracodawcy
Zgłoszenie wolnego miejsca pracy pracodawcy krajowego
Oświadczenie o pomocy de minimis
Formularz informacji przedstawionych przy ubiegananiu się o pomoc de minimis

3. Dokumenty potrzebne przy realizacji umowy o organizację robót publicznych:

Wzór umowy z pracodawcą będącym beneficjentem pomocy publicznej
Wzór umowy z pracodawcą nie będącym beneficjentem pomocy publicznej
Zaświadczenie o pomocy de minimis
Wniosek o refundację części wynagrodzeń osób zatrudnionych w ramach robót publicznych
Zaświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie
Zaświadczenie o pomocy de minimis w rybołówstwie
Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Obsługa robót publicznych, prac interwencyjnych, zatrudnienia wspieranego i refundacja kosztów zatrudnienia w DPS lub WR i PZ
Dział Programów i Instrumentów Rynku Pracy
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ

ul. Toruńska 147
pok. 108, I piętro 
52 36 04 356
a.zmudzinska@pup.bydgoszcz.pl


poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
7:00 – 15:00
7:00 – 15:00
7:00 – 15:00
7:00 – 15:00
7:00 – 15:00