Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze
ogłasza nabór
WNIOSKÓW ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE W PRZYPADKU SPADKU PRZYCHODÓW Z DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ W NASTĘPSTWIE WYSTĄPIENIA COVID-19
przyznanego na podstawie art.15zze ustawy z dn. 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Zapraszamy do składania wniosków
Organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Wnioski należy składać
- w wersji elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl (Tarcza antykryzysowa) tak otrzymane wnioski rozpatrywane będą wg. kolejności ich wpływu- w wersji papierowej poprzez operatora pocztowego lub bezpośrednio w urzędzie do skrzynki podawczej umieszczonej w przedsionku urzędu
Pamiętaj!
1. Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów w następstwie wystąpienia COVID-19 (2 egzemplarze podpisane przez uprawnioną do tego osobę/osoby)
2.Załącznik nr 2 do Wniosku, pod którym znajdują się trzy kalkulatory.
3. Kopię pełnomocnictwa do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli dotyczy).
UWAGA!
1. Organizacja pozarządowa nie będzie składać comiesięcznych oświadczeń. Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych, na podstawie danych dołączonych do wniosku, o których mowa w ust. 9 pkt 3 i 4 ustawy. Organizacja pozarządowa jest obowiązana poinformować powiatowy urząd pracy w formie oświadczenia o każdej zmianie danych, o których mowa powyżej, mających wpływ na wysokość wypłacanego dofinansowania w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu i w przypadku zmiany tych danych. Powiatowy urząd pracy ustala wysokość następnej transzy z uwzględnieniem zmian zgłoszonych przez organizację pozarządową.
2. Organizacja pozarządowa jest obowiązana do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych Umową przez okres dofinansowania. W przypadku niedotrzymania tego warunku organizacja pozarządowa zwraca dofinansowanie bez odsetek, proporcjonalnie do okresu nieutrzymania w zatrudnieniu pracownika, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Starosty. Powyższego nie stosuje się w przypadku rozwiązania umowy o pracę przez pracownika objętego umową, rozwiązania z nim umowy o pracę na podstawie art. 52 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy lub wygaśnięcia stosunku pracy tego pracownika, w okresie, na który przyznane zostało dofinansowanie. W przypadku gdy organizacja pozarządowa na miejsce tego pracownika zatrudni inną osobę, zostaje ona objęta Umową.
3. Organizacja pozarządowa jest obowiązana złożyć do Urzędu Pracy dokumenty potwierdzające prawidłowość wykorzystania otrzymanych środków oraz dokumenty potwierdzające zatrudnienie pracowników, na których otrzymała dofinansowanie,
w terminie 30 dni po zakończeniu okresu dofinansowania. Dla wniosków złożonych
w kwietniu (na 1 miesiąc) okres rozliczeniowy wyjątkowo zostaje wydłużony do połowy czerwca. Wynika to z faktu, iż formularz rozliczeniowy, który organizacja pozarządowa powinna wypełnić i przekazać do urzędu pracy, został zamieszczony do pobrania na stronie psz.praca.gov.pl, dopiero pod koniec maja.
4. Zmienił się sposób wyliczania spadku przychodów z działalności statutowej. Do kwoty przychodów nie wlicza się darowizn (zarówno rzeczowych jak i finansowych) otrzymanych w związku z realizacją działań w zakresie przeciwdziałania COVID-19.
5. Środki pochodzące z tej formy pomocy nie będą podlegać egzekucji sądowej ani administracyjnej – są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
2. Organizacja pozarządowa jest obowiązana do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych Umową przez okres dofinansowania. W przypadku niedotrzymania tego warunku organizacja pozarządowa zwraca dofinansowanie bez odsetek, proporcjonalnie do okresu nieutrzymania w zatrudnieniu pracownika, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Starosty. Powyższego nie stosuje się w przypadku rozwiązania umowy o pracę przez pracownika objętego umową, rozwiązania z nim umowy o pracę na podstawie art. 52 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy lub wygaśnięcia stosunku pracy tego pracownika, w okresie, na który przyznane zostało dofinansowanie. W przypadku gdy organizacja pozarządowa na miejsce tego pracownika zatrudni inną osobę, zostaje ona objęta Umową.
3. Organizacja pozarządowa jest obowiązana złożyć do Urzędu Pracy dokumenty potwierdzające prawidłowość wykorzystania otrzymanych środków oraz dokumenty potwierdzające zatrudnienie pracowników, na których otrzymała dofinansowanie,
w terminie 30 dni po zakończeniu okresu dofinansowania. Dla wniosków złożonych
w kwietniu (na 1 miesiąc) okres rozliczeniowy wyjątkowo zostaje wydłużony do połowy czerwca. Wynika to z faktu, iż formularz rozliczeniowy, który organizacja pozarządowa powinna wypełnić i przekazać do urzędu pracy, został zamieszczony do pobrania na stronie psz.praca.gov.pl, dopiero pod koniec maja.
4. Zmienił się sposób wyliczania spadku przychodów z działalności statutowej. Do kwoty przychodów nie wlicza się darowizn (zarówno rzeczowych jak i finansowych) otrzymanych w związku z realizacją działań w zakresie przeciwdziałania COVID-19.
5. Środki pochodzące z tej formy pomocy nie będą podlegać egzekucji sądowej ani administracyjnej – są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
Dodatkowych informacji na temat dofinansowania do wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składkach na ubezpieczenia społeczne udzielają:
Anna Bednarek tel. 68 456 56 49, w godz. 7:30-13:30
Magdalena Krężel tel. 68 456 56 49, w godz. 7:30-13:30
Aleksandra Jankowiak tel. 68 456 56 58, w godz. 7:30-13.30
ZAŁĄCZNIKI (Kliknąć Tutaj)