Od 1 czerwca weszła w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudniani (Dz. U. 2025 poz. 620), która wprowadza kompleksowe zmiany w funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce. Nowa ustawa została przygotowana z myślą o tym, żeby lepiej odpowiadać na potrzeby dzisiejszego rynku - zarówno tych, którzy szukają pracy, jak i pracodawców.
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY DLA PRACODAWCÓW
Jak zgłosić oferty pracy do PUP Zielona Góra:
W przypadku zgłaszania oferty pracy na formularzu papierowym lub jako dokument tekstowy, uprzejmie prosimy o korzystanie z aktualnego formularza zgłoszenia oferty pracy, dostępnego na naszej stronie internetowej (załącznik na dole strony).
Ofertę możesz zgłosić:
- poprzez e-formularz udostępniony na porta praca.gov.pl,
- pocztą elektroniczną: pracodawcy@pup.zgora.pl
- osobiście w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zielonej Górze, ul. Batorego 126 A (piętro IV, pok. 407).
Kontakt z doradcą ds. zatrudnienia:
Pokój 407, IV piętro w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zielonej Górze, ul. Batorego 126 A
tel. 68 456 56 63
e-mail: pracodawcy@pup.zgora.pl
ePraca - to baza, w której publikowane są oferty pracy (następca CBOP)
Jak wygląda realizacja ofert pracy?
- brak skierowań do pracy (z wyjątkiem ofert z dofinansowaniem);
- brak sankcji za odmowę przyjęcia ofert pracy;
- dostępność ofert pracy dla wszystkich: zarejestrowanych, niezarejestrowanych, poszukujących pracy, pracujących i szukających innego zatrudnienia.
Obowiązek zgłaszania ofert pracy o ePracy mają:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
- podmioty reprezentujące zgnodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
- podmioty reprezentujące państaowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym,
- osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Przestaje obowiązywać Informacja Starosty czyli tzw. test rynku pracy - badanie lokalnego rynku
Od 1 czerwca 2025 r. urząd pracy przyjmuje ofertę pracy w celu uzyskania Informacji Starosty, jeśli postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę zostało wszczęte przed 1 czerwca 2025 r.
Prosimy o dołączenie dokumentu potwierdzającego, że sprawa wydania zezwolenia na pracę została wszczęta przed 1 czerwca 2025 r.