Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników - Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników

Logo Programu RPO oraz POWER

Tarcza antykryzysowa

Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze
ogłasza nabór
 
WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE DLA MIKROPRZEDSIEBIORCY, MAŁEGO I ŚREDNIEGO PRZEDSIĘBIORCY

przyznanego na podstawie art.15zzb ustawy z dn. 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
 
Zapraszamy do składania wniosków  
Pracodawców, których siedziba działalności gospodarczej znajduje się na terenie powiatu zielonogórskiego. 
 
Wnioski należy składać
- w wersji elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl  (Tarcza antykryzysowa)
- w wersji papierowej poprzez operatora pocztowego lub bezpośrednio w urzędzie do skrzynki podawczej umieszczonej w przedsionku urzędu

 
Pamiętaj!
Do wniosku o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy (w postaci elektronicznej lub papierowej) obowiązkowo dołącz:

1. Umowę o wypłatę  dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (2 egzemplarze podpisane przez uprawnioną do tego osobę/osoby)

2.Załącznik nr do Wniosku, pod którym znajdują się trzy kalkulatory.

3. Kopię pełnomocnictwa do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli dotyczy).
 

UWAGA
1. Przedsiębiorca nie będzie składał comiesięcznych oświadczeń. Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych, na podstawie danych dołączonych do wniosku, o których mowa w ust. 10 pkt 5 i 6 ustawy. Przedsiębiorca jest obowiązany poinformować powiatowy urząd pracy w formie oświadczenia o każdej zmianie danych, o których mowa powyżej, mających wpływ na wysokość wypłacanego dofinansowania w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu i w przypadku zmiany tych danych, powiatowy urząd pracy ustala wysokość następnej transzy z uwzględnieniem zmian zgłoszonych przez Przedsiębiorcę. Do informacji Przedsiębiorca zobowiązany jest dołączyć zaktualizowany Wykaz pracowników stanowiący Załącznik nr 2 do Wniosku (zgodnie z art. 15zzb ust. 7a i 7b ustawy).

2. Przedsiębiorca jest obowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych Umową przez okres dofinansowania. W przypadku niedotrzymania tego warunku Przedsiębiorca zwraca dofinansowanie bez odsetek, proporcjonalnie do okresu nieutrzymania w zatrudnieniu pracownika, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Starosty. Powyższego nie stosuje się w przypadku rozwiązania umowy opracę przez pracownika objętego umową, rozwiązania z nim umowy o pracę na podstawie art. 52ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. –Kodeks pracy lub wygaśnięcia stosunku pracy tego pracownika, w okresie, na który przyznane zostało dofinansowanie. W przypadku gdy Przedsiębiorca na miejsce tego pracownika zatrudni inną osobę, zostaje ona objęta Umową.

3. Przedsiębiorca jest obowiązany złożyć do Urzędu Pracy dokumenty potwierdzające prawidłowość wykorzystania otrzymanych środków oraz dokumenty potwierdzające zatrudnienie pracowników, na których otrzymał dofinansowanie, w terminie 30 dni po zakończeniu okresu dofinansowania. Dla wniosków złożonych w kwietniu (na 1miesiąc) okres rozliczeniowy zostaje wydłużony do końca czerwca. Wynika to z faktu, iż formularz rozliczeniowy, który Przedsiębiorca powinien wypełnić i przekazać do urzędu pracy, został zamieszczony do pobrania na stronie psz.praca.gov.pl, w drugiej połowie maja 2020 r.

4. Oświadczenia zawarte we Wniosku oraz oświadczenie składane przez Przedsiębiorcę w celu poinformowania urząd pracy o zmianie danych, Przedsiębiorca składa pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

5.Dofinansowaniew ramach art. 15zzb nie podlega egzekucji sądowej ani administracyjnej,
z wyjątkiem egzekucji prowadzonej na rzecz osób, na których wynagrodzenia i należne od tych wynagrodzeń składki na ubezpieczenia społeczne to dofinansowanie zostało przekazane.


Powyższe działania finansowane będą ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 (RPO Lubuskie 2020).
 

Dodatkowych informacji na temat dofinansowania do wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składkach na ubezpieczenia społeczne udzielają:


Anna Bednarek tel. 68 456 56 49, w godz. 7:30-13:30
Magdalena Krężel  tel. 68 456 56 49, w godz. 7:30-13:30
Aleksandra Jankowiak tel. 68 456 56 58, w godz. 7:30-13.30


ZAŁĄCZNIKI (Kliknąć Tutaj)
 
Informacje o publikacji dokumentu

Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze zaprasza, podmioty funkcjonujące na terenie działania tutejszego urzędu do skorzystania z form aktywnych przewidzianych w Ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 214) tj.:
 

- staży,
- prac interwencyjnych,
- refundacji kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy

oraz osoby bezrobotne, posiadające pomysł na własną działalność gospodarczą, do składania wniosków o udzielenie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
               
Wnioski na powyższe formy są do pobrania na stronie internetowej PUP ---> Dokumenty do pobrania


5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lutego 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze
ul. Batorego 126 A
65-735 Zielona Góra
NIP:
973-007-79-42
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /pupzielonagora/skrytka
e-Doręczenia: AE:PL-30705-61996-BSSBE-21
 
Godziny pracy urzędu
poniedziałek: 7:00 - 15:00
wtorek: 7:00 - 15:00
środa: 7:00 - 15:00
czwartek: 7:00 - 15:00
piątek: 7:00 - 15:00


Obsługa bezrobotnych:
poniedziałek - piątek 7:30 - 14:00

Bilety z systemu kolejkowego
wydawane są od poniedziałku do piątku w godzinach:
7:00 - 13:00

Obsługa interesantów:
poniedziałek - piątek 7:00 - 14:00


Rejestracja elektroniczna oraz osobista