Zmiany dotyczące Pracodawców - Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze

Zmiany dotyczące Pracodawców

Od 1 czerwca weszła w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudniani (Dz. U. 2025 poz. 620), która wprowadza kompleksowe zmiany w funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce. Nowa ustawa została przygotowana z myślą o tym, żeby lepiej odpowiadać na potrzeby dzisiejszego rynku - zarówno tych, którzy szukają pracy, jak i pracodawców.

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY DLA PRACODAWCÓW

Jak zgłosić oferty pracy do PUP Zielona Góra:

W przypadku zgłaszania oferty pracy na formularzu papierowym lub jako dokument tekstowy, uprzejmie prosimy o korzystanie z aktualnego formularza zgłoszenia oferty pracy, dostępnego na naszej stronie internetowej (załącznik na dole strony).

Ofertę możesz zgłosić:

Kontakt z doradcą ds. zatrudnienia:

Pokój 407, IV piętro w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zielonej Górze, ul. Batorego 126 A
tel. 68 456 56 63
e-mail: pracodawcy@pup.zgora.pl

 

​​​​​​​ePraca - to baza, w której publikowane są oferty pracy (następca CBOP)

Jak wygląda realizacja ofert pracy?

  • brak skierowań do pracy (z wyjątkiem ofert z dofinansowaniem);
  • ​​​​​​​​​​​​​​brak sankcji za odmowę przyjęcia ofert pracy;
  • dostępność ofert pracy dla wszystkich: zarejestrowanych, niezarejestrowanych, poszukujących pracy, pracujących i szukających innego zatrudnienia.

Obowiązek zgłaszania ofert pracy o ePracy mają:

  • organy władzy publicznej,
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
  • podmioty reprezentujące zgnodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
  • podmioty reprezentujące państaowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym,
  • osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Przestaje obowiązywać Informacja Starosty czyli tzw. test rynku pracy - badanie lokalnego rynku

​​​​​​​Od 1 czerwca 2025 r. urząd pracy przyjmuje ofertę pracy w celu uzyskania Informacji Starosty, jeśli postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę zostało wszczęte przed 1 czerwca 2025 r.

Prosimy o dołączenie dokumentu potwierdzającego, że sprawa wydania zezwolenia na pracę została wszczęta przed 1 czerwca 2025 r.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu

5,2%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec kwietnia 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze
ul. Batorego 126 A
65-735 Zielona Góra
NIP:
973-007-79-42
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /pupzielonagora/skrytka
e-Doręczenia: AE:PL-30705-61996-BSSBE-21
 
Godziny pracy urzędu
poniedziałek: 7:00 - 15:00
wtorek: 7:00 - 15:00
środa: 7:00 - 15:00
czwartek: 7:00 - 15:00
piątek: 7:00 - 15:00


Obsługa bezrobotnych:
poniedziałek - piątek 7:30 - 14:00

Bilety z systemu kolejkowego
wydawane są od poniedziałku do piątku w godzinach:
7:00 - 13:00

Obsługa interesantów:
poniedziałek - piątek 7:00 - 14:00


Rejestracja elektroniczna oraz osobista